کانون فرهنگی السابقون مسجد امام جعفر صادق (ع)شهر سرخنکلا

کانون فرهنگی السابقون مسجد امام جعفر صادق (ع)شهر سرخنکلا

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

هفته دفاع مقدس گرامی باد.


سالروز پیوند آسمانی

بِنَفْسى أَنْتَ مِنْ نَصیفِ شَرَفٍ لا یُساوى إِلى مَتى أَحارُ فیکَ یا مَوْلاىَ وَ إِلى مَتى


نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد. علی علیه السلام ، پیشوای پارسایان با فاطمه علیهاالسلام ، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت این ازدواج، عمری به گستردگی آفتاب دارد؛ هم چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه مانا گردید. اول ذیحجه، روزی مبارک برای همه نوگامانی است که دل به زندگی فاطمی علیهاالسلام داده اند تا شادی خود را با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک، پیوند زنند.




بر اوج محبت علی اوجی نیست *** در بحر بجز کرامتش موجی نیست
در کل ممالک و مذاهب به جهان *** مانند علی و فاطمه زوجی نیست

در ادامه مطلب ...

شهادت نهمین اختر تابناک حضرت جوادالائمه تسلیت باد.



بیست و پنجم ماه ذی القعده روز دحوالارض است. دحوالارض را چنین معرفی می کنند "روزی که زمین از زیر کعبه کشیده و گسترانیده شد.
خبرگزاری فارس: «دحو الارض» روزی که زمین از کعبه دامن گسترانید
گر چه این مطلب یعنی کشیده شدن و گسترانده شدن زمین در وحله اول عجیب به نظر میرسد اما تعریف واضح تر این موضوع این است که گفته شود :

چرا ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است.


حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به اینکه درباره روز ولادت امام رضا(ع) اختلاف است، بیان داشت: درباره ولادت ثامن الحجج(ع) مشهور همان یازدهم ذی‌القعده سال 148 هجری در شهر مدینه است که در متون مختلف مانند «مصباح کفعمی»‌ و «تاریخ الموالید فی الموالید ائمه و وفیاتهم» بیان شده است.